čtvrtek 9. září 2010

Naše úvodní pařížské kroky

Ve čtvrtek jsme po dlouhé době společně posnídali a vyrazili na metro, kde jsme dořešili Navigo pass. Koupili jsme si měsíční za 60 Euro. Adam se vydal první den do práce, kde absolvoval nezbytné administrativní procedury a představovací kolečko. První příchod do Societe Generale mu notně připomínal scénu z filmu "Vesničko má středisková", kdy Otík jde poprvé v Praze do práce :) Stovky lidí se kamsi ženou a člověk si připadá trochu osamocený. Naštěstí kolegyně z oddělení Operational risku jsou fajn a v kalceláří sedí i několik jiných jmen známých alespoň z mailu.

Já - Lenka jsem vyrazila na radnici vyzvednout si formulář na jazykový kurz, který jsem v pátek namáhavě vyplnila (vše bylo totiž jen ve francouzštině) a poslala. Kurzy by měly začít na konci září. Pak jsem se přidala na internetu ke skupině petite Prague, jedná se o Čechy žijící v Paříži. Člověk tam může napsat inzerát či otázku a mně to v prvních dnes hodně pomohlo. Našla jsem si tam také hlídání dětí.

V sobotu jsem sešla v parku s maminkou, která je Češka a mluví skvělým moravským přízvukem. Manžel je Francouz a mají dvě krásné holčičky (3 a 1 rok), jmenují se Rebeka a Anička. Dohodly jsme se na nedělním vození mladší Aničky. Pak se ke mně přidal Adam a šli jsme se podívat na Sacre Coeur.



Udělali jsme větší nákup v Carrefouru a pomalu vyrazili domů, protože nás měla navštívit majitelka bytu Cecile, která nám předala druhý svazek klíčů. Pak jsme si dali pozdní oběd a večer ještě vyrazili na prohlídku parku či chcete-li náměstí Square des Batignolles, které se nachází kousek od našeho bytu.



V neděli jsme s Ádou zašli na mši do kostela Saint-Charles de Monceau a odpoledne vozili malou Aničku a vyzkoušeli si rodičovskou roli v praxi! :-) Zašli jsme si k Vítěznému oblouku a po procházce přes Champs Élysées a park Monceau malou zase vrátili mamince :) Večer jsme si ještě dopřáli  Monceau-revival a dali si v parku 4 běžecká kolečka.







Počasí nám přálo a od příjezdu až do neděle bylo nádherně a teplo. V pondělí Adam opět vyrazil do práce a já šla prvně hlídat malou Aničku. Rodina naštěstí bydlí kousíček. Hlídala jsem od 11 do 14 a docela jsem si to užila. S maminkou Janou jsme se domluvily na podrobnostech a další spolupráci. Hlídat budu znovu až za dva týdny, protože teď jí bude pomáhat s hlídáním maminka, která měla ten den přijet.

V úterý jsem měla další schůzku s maminkou, která je také Češka a kontaktovala mě přes skupinu petit Prague. Za tři týdny se jí má narodit druhé mimčo, tak jsem jí pomáhala žehlit oblečky pro prcka a ve čtvrtek budu vyzvedávat malého Toníka od chůvy a pak hlídat, než se mamča vrátí od doktorky.

Ve středu jsem se sešla s mladou slečnou, které odpadla společnost v Paříži, takže jsme společně obešly památky. Jen počasí se od pondělí zhoršilo a dnes i docela sprchlo.

S Ádou máme plán vyrazit v sobotu do Versailles a některý víkend do Normandie, snad to klapne.

Více fotek zde: http://gujonci.rajce.idnes.cz/Pariz_-_prvni_dny/

Žádné komentáře:

Okomentovat